fbpx

יש לכם עסק? טיפים למשימות שצריך לעשות עד סוף 2023!

1. ניתן לפתוח ולהפריש לקרן השתלמות כעצמאיים באופן חודשי, שנתי או לפי היכולת, כשהסכום נחשב באופן שנתי. תקרת ההפקדה עבור פטור ממס רווח הון לעצמאיים עבור 2023 באופן שנתי הינה 19,920 ש”ח. אז אם עד כה לא הפרשתם, זה הזמן להפריש כל סכום שהוא משקל ועד התקרה.

2. התשלום עבור קרן פנסיה יכול אף הוא להיות חודשי, שנתי או לפי היכולת. החוק מגדיר כמה עליכם להפריש לפנסיה בהתאם למעמדכם (האם אתם גם שכירים או רק עצמאיים) והכנסתכם. אם אינכם בטוחים- תתייעצו עם רו”ח. מכיוון שהפרשה לפנסיה היא (בד”כ) חובה, אני ממליצה להפקיד בהו”ק חודשית. אם לא עשיתם זאת או שבסוף השנה הצטבר סכום שאתם רוצים להכניס- אפשר לעשות זאת כעת.

3. זה הזמן לגבות חובות מלקוחות שחייבים לכם ולשלם חובות לספקים כדי שזה יוכר לכם כהוצאות לעסק בשנת המס הזו.

4. זה הזמן לשלם על שירותים או מוצרים כדי להגדיל את ההוצאות ולהקטין את ההכנסה החייבת במס (כלומר לשלם פחות מיסים), ובמיוחד לנצל מבצעי סוף שנה.

5. זה הזמן לעשות סדר בכל החשבוניות והקבלות של ההוצאות ורישום מסודר אם לא עשיתם זאת עד כה. אם אתם עושים לבד דוח שנתי- אז כבר עכשיו להכין את הכל. אם אתם נעזרים באיש מקצוע כמו רו”ח או יועץ מס, אז לוודא שאכן העברתם לו את כל הקבלות של ההוצאות שהיו לכם השנה. באופן אישי אני חושבת שנכון יותר לבדוק ברמה החודשית, אבל זו הזדמנות טובה לבדוק שלא פוספסו דברים.

6. אם יש לכם עסק שיש בו מלאי, זה הזמן להתחיל לעשות ספירת מלאי כדי שאיך שיסתיים דצמבר, תוכלו לספור ולדייק רק מעט וב-1.1 כבר להתחיל עם ספירת מלאי חדשה ומדויקת כדי שלא תתבלבלו בדיווח בדו”ח השנתי. גם פה אני ממליצה שתהיה לכם דרך רישום שאותה תעדכנו באופן קבוע (טבלאות, יומנים, קבצים…) כשאתם רוכשים חומרי גלם ומשתמשים בהם לעשיית מוצרים.

7. אם יש לכם מערכת קבלות ממוחשבת מצוין, אתם לא צריכים לחשב הכנסות והיא עושה זאת במקומכם, אבל במידה ואתם מוציאים קבלות באופן ידני, זה הזמן להתחיל לחשב את ההכנסות לאורך כל השנה במידה ולא עשיתם זאת (למשל אם אתם עוסק פטור ומשלמים מס הכנסה וביטוח לאומי רק כשאתם מגישים דוח שנתי או אם אתם משלמים מקדמות אבל לא מעדכנים אותם על שינויים) כדי שכשתצטרכו להגיש דיווח על הכנסה שנתית למעמ אוטוטו אחרי סוף השנה, תוכלו לעשות את זה קלות ובמהירות, ועל הדרך להירשם למערכת קבלות ממוחשבת שתעשה לכם חיים קלים 🙂

בהצלחה, ואל תדחו את כל זה כדי שתוכלו גם להרוויח וגם להגיש דו”ח למס הכנסה ומעמ באופן מהיר וקל, לא ברגע האחרון ולהימנע מקנסות לא נעימים ויקרים, ואם אתם מתקשים לבד- אז עדיף לשלם לרו”ח או יועץ מס שיעשו את זה עבורכם ותבקשו מהם שישבו לכם על הראש כדי שתגישו הכל בזמן, כי אם לא תגישו להם- הם לא יוכלו לעזור לכם.

 

להתקשר