fbpx

עיצות לסדר וארגון חפצים ומסמכים

מכירים את זה שאתם מאבדים דברים ושוכחים דברים?
כן, זה קורה לכולם. 
אבל כמו כל תסמין אחר שיש לאנשים ולילדים עם ADHD, אצלם זה קורה בתדירות הרבה יותר גבוהה. כשבכל פעם שמים את הטלפון, המפתחות, המשקפיים, הארנק או המסמכים במקום אחר, אין סיכוי למצוא אותם.
לכן, צריך לקבוע “מקום בטוח” שהוא הגיוני, קבוע ונגיש. ברגע שתתחילו לשים שם את חפציכם באופן קבוע, אתם תזכרו לשים את זה שם וגם למצוא את זה.
אני ממליצה ליצור מקומות קבועים וזמינים לעין. לדוגמה:

1. להטעין את הטלפון באופן קבוע בסלון או בחדר השינה באותו שקע. המהדרים ידאגו שיהיו להם לפחות שני מטענים למקרה שלא ימצאו אחד או ישכחו אחד בעבודה (ואפילו כדאי להשאיר אחד בעבודה, כי ככל שמניידים חפצים, כך הסבירות לשכוח גבוהה יותר).
2. לתלות מתלה מיוחד ליד הכניסה ששם אנחנו נשים את המפתחות ונתלה את התיק והמעיל. יש מתקנים כאלה שכוללים גם תיבה למכתבים. 
3. לי יש על השידה בחדר השינה שתי קופסאות עץ גודל A4 שערמתי אחת על השניה: בעליונה אני שמה מכתבים, חשבונות וניירת שצריך לטפל בהם. לדוגמה המרשם לתרופה להפרעת הקשב שיש נטייה תמיד לאבד או לשכוח, לשלם שובר ללימודים וכל דבר אחר שצריך לטפל בו. בקופסה מתחתיו יש את כל החשבונות, המכתבים והניירת שטיפלתי בהם או שהם לא דורשים טיפול. כשהקופסה מתמלאת, אחת לחודשיים- שלושה, אני יושבת כמה שעות בסוף שבוע עם קלסר של חשבונות ומסמכים ומתייקת את מה שצריך. הסדר הזה עוזר לי מאוד לדעת איפה כל דבר ולהיות בשליטה לגבי מה שצריך לטפל בו ומה שלא מעניין כרגע, אבל חשוב לשמור.
אותו דבר בדיוק אני עושה גם במשרד שלי- יש לי יחידת מדפים עם מסמכים לטיפול ומסמכים לתיוק. 
4. יש לי ארונית מיוחדת שבה אני שומרת את כל הקלסרים של החומרים שלי של הלימודים של הCBT, מאמרים שהדפסתי וחוברות שונות, קלסרים של סיכומי טיפול וכדומה. במגירות מיוחדות אני שומרת טפסים שאני משתמשת בהם בטיפולים בשמרדפים ואני מסתכלת מידי פעם כדי לראות אם משהו חסר. אם כן- אני מצלמת לעצמי. אני שומרת שם גם את הקלסר והספרים של הנהלת החשבונות של העסק ויש לי מגירה שלתוכה אני שמה את הקבלות של ההוצאות וההכנסות ואחת לשבוע אני מתעדת איפה שצריך ומתייקת מיד. במקרה הזה, חשוב לי מאוד לשמור על סדר ושליטה כי אם דוחים את זה כמו הניירת של הבית, יותר מבאס לעשות את זה פעם בכמה חודשים (וזה שיפור, כי היו תקופות שלקח לי גם חצי שנה עם שקיות גדולות- וזו טעות מרה כי ככל שזה נערם יותר, כך אתה דוחה את זה יותר כי אין לך כוח להתעסק עם זה וזה נראה מאיים יותר ומעייף יותר).
5. אפשר לעשות קערה בשולחן הקפה בסלון (חלקם באים עם מגירות מובנות) ועליה לשים את הטלפון, המפתחות והארנק. ברגע שזורקים אותם לשם כל הזמן, רואים את זה ישר- ולא צריך לחפש.

מה הטיפים שלכם לסדר וארגון?

כתיבת תגובה

להתקשר