fbpx

טיפ מבחן- צ’ק ליסט חומר למבחן

לכבוד תקופת המבחנים, החלטתי לעשות סדרת טיפים מצולמת מניסיוני האישי. אסטרטגיות למידה וניהול זמן הן סופר חשובות לכל סטודנט ובפרט לבעל הפרעת קשב.

1. לקחת דפים, עטים ומרקרים, הסילבוס והדף שבו רשום מיקוד למבחן (לרוב השיעור האחרון).

 

2. לעשות צ’ק ליסט של נושאים ללמידה במבחן. אם כל נושא מחולק לסוגים שונים כמו ספרים, מאמרים, מצגות, חומר כיתה וכדומה, לעשות כותרת של כל נושא ומתחתיו ריבועי צ’ק ליסט עם ממש שמות של כל המאמרים, מספרי הדפים, פרקים, תרגילים וכו’

3. הדף הזה ישמש אתכם לאורך כל הלמידה למבחן. בכל פעם שתסיימו לקרוא או לסכם (אם אתם עושים גם וגם, אני מציעה לעשות טבלה או שני ריבועים ליד כל נושא שבו תסמנו וי אחד עבור קריאה ווי אחד עבור סיכום. אם אתם עושים זאת תוך כדי- אין צורך)- אתם מסמנים וי.

סימון הוי גורם למוח שלנו להרגיש נפלא- אנחנו רואים התקדמות ועשייה, זה מאפשר לנו לדעת היכן אנחנו עומדים עם החומר בהשוואה לזמן שנשאר לנו עד המבחן וזה נראה בר השגה כי המשימה היא לא “ללמוד לבגרות בתנ”ך” או “ללמוד למבחן בהיסטוריה של המזרח התיכון בתקופת האימפריה העותמנית” שזה יכול להרגיש מפחיד ומעמיס, אלא כל פעם למידה של משימה קטנה ונקודתית: “פרק 4” או “מאמר- ‘עצמי אמיתי, עצמי כוזב’- וויניקוט”..

4. אם יש המון חומר ומעט זמן, אני ממליצה לעשות סדר עדיפויות בכל תחום. לדוגמה- לקרוא חומר של השיעור והמצגות שתופסים את מרבית החומר למבחן ופחות מאמרים או לקרוא סיכומי מאמרים ופחות מאמרים מלאים וכו’ ולהתחיל בחומר הכי חשוב ומרכזי.

 

כתיבת תגובה

להתקשר