fbpx

צק ליסט של ציוד לשעת חירום למלחמה

לאור שיחות עם מספר מטופלים עם הפרעת קשב שמתקשים לייצר צ’ק ליסט לציוד חירום, קושי אופייני לבעלי ADHD, ולאור כך שנכחתי שרשימת הציוד המומלצת של פיקוד העורף היא מינימלית וכללית (וכשאני בעצמי רציתי לארגן תיק חירום מיד אחרי האזעקה הראשונה התקשיתי לחשוב תחת לחץ מה צריך להכניס), החלטתי ליצור צ’ק ליסט שכזה כולל מספרי חירום כדי שיהיו נגישים.

כדאי להתאים את הכמויות ואת הפריטים לפי המקום שבו תשהו (בממ”ד בבית אפשר לשים בלי הגבלה, במקלט של הבניין חלקי, במקלט ציבורי או חדר מדרגות לא תוכלו להשאיר כלום ותצטרכו תיק חירום). אם אתם לוקחים תיק חירום, אני ממליצה שיהיה תיק לכל אדם עם הציוד האישי שלו שהוא אחראי לו (באופן מותאם גיל)- להחליט מה לשים, לארוז, לחדש ולקחת כשיש אזעקה. כפי שציינתי בצ’ק ליסט- כדאי להשאיר את התיקים ליד דלת הכניסה לבית.

התנהלות עם חיות מחמד תלויה בחיה (כלב אפשר לקחת, חתול זה יותר בעייתי. דגים וציפורים בכלל לא). אם יש לכם ממ”ד, במידת האפשר לדאוג שהציוד שלהן והן יהיו איתכם בפנים. אם לא, ואין ברירה להשאיר אותן בבית ולברוח- לדאוג שיש רשתות בכל החלונות ושהם סגורים, להשאיר אקסטרה מים ומזון מהרגיל. להשאיר מפתח רזרבי אצל שכן/ אדם נוסף למקרה חירום.
 
כדאי להחליט מראש מה עושים באיזה מקרה ולתאם בין כל בני הבית מי עושה מה.
להתקשר