fbpx

מהו שימוש לרעה בתרופות ל-ADHD ומה הסכנות בזה?

בהמשך לפוסט שלי על הקשר בין הפרעת קשב להשמנה, חשבתי לציין כמה בעיות שקשורות בשימוש לרעה בתרופות להפרעת קשב:

1. לצערי הרב, נתקלתי במקרים של נשים עם הפרעת קשב והפרעת אכילה (שלפעמים נוטות להגיע ביחד) שלקחו טיפול תרופתי להפרעת קשב במטרה לדכא את התיאבון ולרזות.

2. אחרות, בעיקר אנורקסיות שאינן מאובחנות בהפרעת קשב, משתמשות בתרופות להפרעת קשב באופן לא חוקי כדי לרזות כמו שהן משתמשות בכדורים משלשלים או אמפטמינים.

 

3. סטודנטים או תיכוניסטים בלי הפרעת קשב ש”משאילים” או קונים באופן לא חוקי תרופות כדי לשפר ביצועים ולהצליח ללמוד יותר שעות.

4. הורים שרוצים “רק לנסות” את התרופה של הילדים שלהם כדי לדעת איך הם מרגישים- זה לא ייתן לכם כלום. אם אין לכם הפרעת קשב, זה כמו לקחת כדור ללחץ דם מסבתא כדי להבין איך זה מרגיש. מה גם שהמינון שלהם לא מתאים לכם והסוג שלהם לא בהכרח מתאים לכם. התרופה עלולה לגרום לכם להרגיש רע ולכן להניח שהיא גורמת לילד שלכם להרגיש רע… זה כמובן לא נכון!

5. כאלה שחושבים שיש להם הפרעת קשב, אבל אין להם כוח/ זמן/ חשק ללכת לאיבחון מסודר או לחכות עד שיהיה תור, ובינתיים משתמשים בתרופות של מכרים-

* זה שהתרופה תגרום לכם להרגיש טוב, לא אומר שיש לכם הפרעת קשב.

* זה שהתרופה תגרום לכם להרגיש רע לא אומר שאין לכם הפרעת קשב.

* לא כל תרופה ולא כל מינון מתאימים לכל אחד.

חשוב לציין שכשמשתמשים בתרופה בלי איבחון ובלי מרשם רופא וסיבה אמיתית לתרופה יכול להיות מאוד מסוכן!

מי שנוטל את התרופות הללו מהסיבות האלה בלי צורך רפואי שלשמו התרופה פותחה (התמודדות עם תסמיני הפרעת קשב) ובלי איבחון מסודר, מירשם, הנחיה ופיקוח של רופא מומחה:

זה שימוש לרעה בתרופה וזה עלול לגרום לנטילת התרופה באופן מסוכן- למשל ליטול כמות כפולה, מינון לא מתאים, תרופה שיכולה להתנגש עם בעיות רפואיות פיזיות או נפשיות או טיפול תרופתי אחר…

וכל זה יכול לגרום לשורה של תופעות לוואי מסוכנות ולהתמכרות.

זה לא חוקי כי זה נחשב ל”סחר בסמים” בדיוק כמו גראס רפואי או משככי כאבים חזקים במרשם שהם יעילים וטובים תחת פיקוח רפואי למי שזקוק להם, אבל אסורים להפצה או מסחר למי שלא כי זה עשוי לפגוע בהם.

אני ממש מבקשת- אם מישהי שקוראת את המייל הזה סובלת מבעיות אכילה או הפרעות אכילה, בבקשה לא להזניח את זה ולא להיעזר בתרופות להפרעת קשב כדי לרדת במשקל!

יש ברחבי הארץ מרפאות המתמחות בהפרעות אכילה, הטיפול ללא תשלום או בסכום סמלי לנשים, גברים, בני נוער וילדים ויש מענה מצוות רב מקצועי שכולל:

טיפול רגשי איש וקבוצתי, תזונאית שמתמחה בהפרעות אכילה, רופא משפחה, פסיכיאטר, עובדת סוציאלית וכדומה.

הפרעת אכילה לא מטופלת יכולה לפגוע בבריאות באופן קשה ולפעמים בלתי הפיך עד כדי סכנת חיים!

לרשימת המרפאות הציבוריות להפרעת אכילה ליחצו כאן >>

כתיבת תגובה

להתקשר