fbpx

טרי בראדשואו- ספורטאי: אגדת פוטבול אמריקאי ושדרן ספורט

נעים להכיר, טרי בראדשואו. בראדשואו הוא אגדת פוטבול אמריקאית ואדם רב פעלים. הוא נאבק בחייו לא מעט עם דיכאון, התקפי חרדה והפרעת הקשב שלו עליהם דיבר בגילוי לב בשלב מסוים בקריירה שלו במטרה לעורר מודעות כדי שאנשים לא יתביישו לבקש עזרה וגם עבור הסביבה. הוא סיפר שהרגיש בודד ושאין לו עם מי לדבר, המשפחה שלו לא הבינה אותו והשחקנים בנבחרת פשוט לעגו לו וחשבו שהוא מגזים כשהוא ניסה לשתף.

 

כשאישתו השלישית אמרה לו שהיא לא אוהבת יותר והיא עוזבת אותו, התקפי החרדה והתקפי הבכי שלו הסלימו, הוא לא יכל לישון והוא ירד במשקל 43 קילו. הוא כעס והתחיל לשתות כל כך הרבה עד ש“לא הייתי בטוח אם אני הולך לשתות את עצמי למוות”.

כאדם דתי, הוא הלך להתייעץ עם איש הדת שלו, משם פנה לטיפול רגשי והמשיך להתדרדר עד שלא הייתה לו ברירה, אלא ללכת לפסיכיאטר.

בראדשואו הרגיש שהוא כל כך מחויב לתדמית של הגבר המאצ’ו ולהסתרת הקשיים שלו מהסביבה, עד שזה גם התבטא בטיפול:

“ובכן, הדבר הגרוע ביותר בטיפול הוא שעליך להיפתח ולהיות כנה. אם אתה רוצה עזרה, אתה צריך להיות כנה. עשיתי פגישות טיפול בעבר. הדברים שלי היו כל כך קשים וכל כך אישיים שלא באמת רציתי לשתף אותם, אז לא שיתפתי ובמקום זה המצאתי דברים, אבל הפעם הייתי צריך לומר את האמת. פשוט לא רציתי שאף אחד ידע את כל הדברים הרעים עליי שלא רציתי שידעו. פשוט לא רציתי להיות הגיבור שלך ואז פתאום, אתה יודע, לגיבור שלך יש פגמים”

 

בראדשואו סיפר על השפעת הפרעת הקשב על הפוטבול שלו:

“לא הודיתי בזה אז, אבל ממש נאבקתי ללמוד את המשחקים, עמדות, מסלולים וחסימות. לקח לי הרבה זמן ללמוד את זה. כשהייתי שדרן שנאתי את זה שהתקשיתי לזכור את שמותיהם של השחקנים. אחד הדברים הכי טובים שקרו לי היה כשאמרו לי- אל תשחק, תבוא לאולפן ותהיה שדרן. הייתי צריך רק להביע את דעתי ולא לזכור כלום”

 

כשנשאל האם האיבחון של הפרעת קשב עזר לו, בראדשואו אמר:

“כן, זה עוזר לך, כי ההערכה העצמית שלך כל כך גרועה. אנשים צוחקים עליך ועברת כל כך הרבה דברים שליליים בחייך ונאלצת לסבול כל כך הרבה דברים מביכים … זה היה כמו כשאובחנתי כחולה בדיכאון ואמרתי לעצמי: “אוי, תודה לאל. טוב לדעת שיש לי כמה בעיות….”.

 

ההשקפה של בראדשואו על עולם הטיפול מעניין אותי כמטפלת וגורם לי להרהר ולערער על מה שהוא כביכול מובן מאליו- שלפעמים ההגנות של האנשים על עצמם ועל התדמית שלהם כל כך חזקות, עד שהם לא מרגישים שהם יכולים לבטוח באיש כדי לשתף בחולשות שלהם.

אני חושבת שהוא גם מלמד אותנו שיעור על כך שלא כל הנוצץ- זהב. שגם אנשים מפורסמים ומצליחים (אולי בעיקר?) מרגישים בודדים, לא אהובים ולא מצליחים, וכמה זה חשוב למצוא אנשים קרובים שנוכל לשתף אותם בכאב שלנו ובדברים הרעים שלנו בלי שנפחד שהם עלולים לשפוט אותנו או ללעוג לנו.

 

נ.ב- איני יודעת מה הסיבות לגירושיו ונישואיו הרבים של בראדשואו, אבל מחקרים על הפרעת קשב וזוגיות מראים שלהרבה אנשים עם הפרעת קשב יש קושי בשמירה על קשרים זוגיים לטווח ארוך, ולכן ציינתי את הפרט שהוא נשוי בפעם הרביעית- אם כי ברור שהפרעת הקשב אינה הגורם היחידי (ואולי בכלל לא…).

 

נ.ב2- כפי שציינתי בפוסטים קודמים, מחקרים מראים שלבין 50-75% מבעלי הפרעת קשב, יש קשיים רגשיים נוספים: דיכאון, חרדה וכן- גם התמכרויות. ההתמכרויות נפוצות הרבה פעמים אצל בעלי קש”ר ובכלל בעלי בעיות נפשיות נוספות כסוג של “טיפול עצמי” וכדרך התמודדות שהיא כמובן לא בריאה, לרוב סוג של בריחה מהקשיים שממשיכים להישאר ואפילו להחמיר בעקבות ההתמכרות שהופכת לבעיה קשה בפני עצמה.

 

ענבל

כתיבת תגובה

להתקשר