fbpx

טיפים: לסדר את הבית עם ניצוץ של אושר

אחד הדברים שמופרעי קשב לרוב הכי לא אוהבים ומתקשים לעשות זה…

לסדר ולנקות את הבית ולשמור על הסדר והניקיון.

מטופלת אחת סיפרה לי שגילתה בנטפליקס סדרה של גורו הסדר והניקיון של הבית- היפנית מארי קונדו שכתבה את הספר המפורסם: “סוד הקסם היפני” (תודה לך) ושהוא מאוד עזר לה להתייחס לסידור הבית כמשהו שהוא… כיפי.

סידור בית הוא כיפי!?

אז ישבתי לצפות בשני פרקים של “עושים סדר עם מארי קונדו”. את חוות דעתי לגבי השיטה של מארי והתאמתה לבעלי ADHD אפרוש בהמשך (כמו שאתם רואים- אני מאוד עמוסה בחגים ומתקשה לכתוב כאן כרגיל…).

 

בינתיים על קצה המזלג עיקרי תורתה של שיטת “קון מארי”:

  1. אנחנו אוגרים דברים שאנחנו לא זקוקים להם- אז קודם כל ולפני הכל, אנחנו צריכים להוציא מהבית את כל החפצים שאיננו זקוקים להם והם אינם בשימוש. 
  2. הסדר והארגון של הבית הוא לפי קטגוריות ולא חדרים- הקטגוריות הן: בגדים, ספרים, ניירת, דברים סנטימנטליים וכל השאר (בעיקר מה שקשור במטבח ובחדר האמבטיה). כך בפרק הראשון בני הבית (זוג הורים ושני פעוטות) מביאים את כלללל הבגדים של הבית לערימה אחת ענקית (אבל האישה סידרה את שלה על המיטה שלה והגבר בחדר סמוך את שלו). בואו נגיד שזה קצת מסובך ולא נורמלי ומבלבל את העיניים… אז אני מציעה לעשות ערימה של כל הבגדים של כל אחד מבני הבית על המיטה.
  3. ניצוץ של אושר- עכשיו צריך לעבור בגד-בגד, להרים אותו ולהתבונן בו, להודות לו (כן! זה מה שמארי מבקשת!) ולשאול את עצמכם: “האם הבגד הזה גורם לי לניצוץ של אושר בלב?”. אם התשובה היא כן- יופי. קפלו אותו והניחו אותו במקום שלו. אם לא- אז להעיף. לא משאירים בבית דברים שאנחנו לא באמת צריכים, לא באמת משתמשים ולא באמת גורם לנו אושר. לצמצם, לצמצם ולצמצם ורק לדברים שבאמת עושים לנו טוב על הלב.
  4. איחסון בקופסאות- מארי קונדו מציעה לאחסן כל דבר בקופסאות ייעודיות ושקופות ותאי איחסון מסודרים כדי שנוכל לראות באופן קל ופשוט את כל מה שאנחנו זקוקים לו ורצוי לקבץ את כל מה שנמצא בשימוש דומה וגודל דומה מאותה קטגוריה ביחד. לדוגמה- את כל כלי הששת (מצקת, תרווד, מועץ תפו”א וכו) ביחד בתא חלוקה אחד במגירת המטבח, את כל הדגנים (פסטות, אורז וכו) לשים בקופסאות שקופות באותו מדף במזווה למציאה קלה ונוחה של המוצר שאותו אתם צריכים כשאתם רוצים לבשל במקום להתחיל לחפש במזווה שלם ומבולגן.
  5. את הבגדים מסדרים במגירה מקופלים זה לצד זה ולא בערימה כדי לראות אותם בצורה נוחה וטובה.

מה מבין הטיפים האלה אתם כבר ניסיתם ופועלים לפיהם ומה הייתם רוצים לנסות? מי שרוצה להבין יותר לעומק- מוזמן לצפות בסדר ויש למארי קונדו גם הדגמות ביוטיוב לאופן הקיפול וכו.

 

תמונה: מתוך נטפליקס 

כתיבת תגובה

להתקשר