fbpx

הפרעת קשב וריכוז במבוגרים באיורי קומיקס- חלק א’

יש אומנית קומיקס בשם KAT שמאיירת קומיקסים שהדמות הראשית בה היא תפוח אדמה. מצאתי כמה איורים מקסימים שלדעתי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז, ADHD,  יזדהו איתם היטב. צירפתי משפט לכל תמונה להסבר. כמובן שמדובר במאפיינים שכיחים- אך הם לא מתבטאים בכולם.

אנשים עם הפרעות קשב וריכוז נוטים כל הזמן להשוות את עצמם לאחרים- כמעט תמיד הם יצאו עם ידם על התחתונה וירגישו שהם פחות טובים, מוצלחים, יעילים וכו’.

אנשים עם הפרעות קשב וריכוז מתקשים לעשות דברים. הם מרגישים לפעמים שכל פעולה הכי קטנה דורשת מהם אנרגיה רבה וכוח “על-אנושי” לעשות. לכן, הרבה פעמים הם פשוט יוותרו ויחליטו ש- “לא נורא, אז אני לא אעשה את זה עכשיו/בכלל”

אנשים עם הפרעת קשב וריכוז נוטים להיות מוסחים בקלות ולא לסיים משימות. הם קופצים ממשימה למשימה. מתחילים אחת, נזכרים במשהו אחר ועוברים אליו, רואים על הדרך משהו נוסף… כך הם כביכול “מולטי טאסקינג”, אבל בפועל לא באמת מצליחים לסיים כמו שצריך שום דבר. אנשים עם הפרעת קשב וריכוז נוטים להיות מעופפים ולאבד תחושת זמן.

אנשים עם הפרעות קשב וריכוז מתכננים הרבה תוכניות ורוצים לעשות המון דברים- חלקם חשובים, הכרחיים, כיפיים, משעממים… אבל בסוף- הם מרגישים כמו “בטטת כורסא” מוצאים את עצמם לא עושים כלום או כמעט כלום, אלא בעיקר “מורחים זמן” ושורצים שעות בפייסבוק, וואטסאפ, סדרות בטלביזיה, גלישה ברשת… כל מיני פעילויות שהם יודעים שהן בזבוז זמן ולא מקדמות אותם לשום מקום, אבל מתקשים לאסוף את עצמם ולעשות את מה שצריך.

 

כתיבת תגובה

להתקשר